Login

I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku

Witamy wszystkich na stronie!

Witamy wszystkich bardzo serdecznie na stronie internetowej I LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku, szkoły o bogatej tradycji i ciekawej historii! Czytaj więcej...

Wirtualny spacer

Wejdź tutaj i pospaceruj po wirtualnych korytarzach naszej szkoły!

Polub nas na Facebooku!

Zapraszamy wszystkich do kliknięcia Lubię To! na stronie naszego liceum na portalu społecznościowym Facebook.

Sprawdź aktualny plan lekcji!

Już jest opublikowany na stronie nowy plan lekcji na obecny rok szkolny!

Najlepsze liceum w Sanoku wg Ogólnopolskiego Rankingu Perspektyw w latach:

1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

Hiszpania

Początek października. Termometry na Podkarpaciu przypominają o konieczności zakupu ubrań na zimę, a gdzieś tam, w odległej od Sanoka o ok. 2 287 km. Hiszpanii, klasa 3b z zaprzyjaźnionymi uczniami oraz profesorami pluska się w cieplutkim morzu i odpoczywa na plaży. Wizja takich wakacji podczas roku szkolnego to marzenie chyba każdego z uczniów. Do momentu wyjazdu nawet nam wydawało się to jeszcze nieprawdopodobne. A jednak! W dniu 05.10.2012r. o godz. 16:30 zebraliśmy się na Sanockim Okęciu. Podekscytowani, z ogromną ilością bagaży, toreb, pakunków i plecaków czekaliśmy na przyjazd autokaru. Jeszcze tylko ostatnie pożegnania, sprawdzenie czy niczego nie zapomnieliśmy i w drogę!
W trakcie ponad dwudziestogodzinnej jazdy zdążyliśmy się zintegrować. Autokar co chwilę drżał od śmiechu. Po pewnym czasie znaliśmy już imiona osób z innych klas. Nad uczniami czuwali nauczyciele, pan Dufrat oraz dwóch kierowców. Okazało się, że droga minęła nam dużo szybciej niż się spodziewaliśmy. Po dotarciu do miejscowości San Bartolomeo al Mare
we Włoszech zakwaterowaliśmy się w hotelu i... od razu pobiegliśmy na plażę. Pod czujnym okiem profesora Gaździka mogliśmy wygłupiać się w okrutnie słonym Morzu Liguryjskim. Niesamowity relaks i odpoczynek. Czerpaliśmy każdą słoneczną chwilę, starając się nie myśleć o nadchodzącej dużymi krokami maturze.
Następnym punktem wycieczki było Monaco, czyli drugie najmniejsze pod względem powierzchni niezależne państwo świata. Urzekło nas ono swoim pięknem i czystością. Jego dzielnica Monte Carlo była niesamowita! Chłopcy i profesorowie oglądali się za wspaniałymi samochodami oraz torem, na którym co roku odbywa się wyścig Formuły F1- Grand Prix Monaco. Uwagę dziewczyn przykuły sklepy najlepszych projektantów mody. Wszyscy zrobiliśmy zdjęcia sławnego kasyna oraz licznych jachtów. Następnie wyruszyliśmy do Lloret de Mar gdzie spędziliśmy kolejne 4 dni.
Pierwszego dnia pojechaliśmy zwiedzać Barcelonę. Zrobiła ona na nas ogromne wrażenie. Jej dostojne kamienice (w większości zaprojektowane przez Antonio Gaudiego) zapierały dech w piersiach. Chodząc między tak fantastycznymi budynkami czuliśmy się jak bohaterowie filmów. Kolejną atrakcją było zwiedzanie Stadionu Camp Nou (jednego z największych stadionów w Europie) i Muzeum FC Barcelona. W powietrzu czuć jeszcze było atmosferę rozgrywającego się tam dzień wcześniej meczu FC Barcelona vs. Real Madryt. Mieliśmy też okazję podziwiać ogromny Kościół Sagrada Familia, ogrody Gaudiego oraz główną ulicę Ramblas. Znaleźliśmy się na targu gdzie zaspokoiliśmy nasze pragnienia zimnymi sokami ze świeżych owoców.
Kolejnym niesamowitym doświadczeniem był rejs statkiem wokół wysp Medes. Przezroczyste dno pozwoliło nam się zapoznać z barwnymi rybkami Morza Śródziemnego. Zwiedziliśmy także muzeum wybitnego artysty Salvadora Dali. W czasie wolnym, który mieliśmy w Wenecji, odwiedziliśmy liczne sklepiki, (szczególnie te z maskami). Labirynt wąskich uliczek przypominał zdjęcia, utrwalaliśmy więc w pamięci każdy moment.
Kiedy nastał dzień wyjazdu nie mogliśmy uwierzyć, że to już koniec. Jednak naładowani pozytywną energią wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wycieczka okazała się świetnym relaksem, integracją, odskocznią od codzienności oraz dobrą zabawą! Bez wątpienia każdy z uczestników chciałby powtórzyć to jeszcze raz.