Login

I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku

Witamy wszystkich na stronie!

Witamy wszystkich bardzo serdecznie na stronie internetowej I LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku, szkoły o bogatej tradycji i ciekawej historii! Czytaj więcej...

Wirtualny spacer

Wejdź tutaj i pospaceruj po wirtualnych korytarzach naszej szkoły!

Polub nas na Facebooku!

Zapraszamy wszystkich do kliknięcia Lubię To! na stronie naszego liceum na portalu społecznościowym Facebook.

Sprawdź aktualny plan lekcji!

Już jest opublikowany na stronie nowy plan lekcji na obecny rok szkolny!

Najlepsze liceum w Sanoku wg Ogólnopolskiego Rankingu Perspektyw w latach:

1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

Grecja

Nasza Wielka Grecka Wycieczka

W pierwszym tygodniu października grupa uczniów klas drugich z I LO w Sanoku wraz z nauczycielami sprawującymi opiekę: panią profesor Małgorzatą Szybiak oraz panami profesorami Ireneuszem Stawarzem i Dariuszem Gaździkiem wyruszyła na długo oczekiwaną wycieczkę do Grecji organizowaną przez biuro turystyczne „ Vistur ” pana Zbigniewa Dufrata.

Wyruszyliśmy pierwszego października z Sanockiego Okęcia. Wszystkim dopisywały humory. Z niecierpliwością wyczekiwaliśmy przekroczenia greckiej granicy. Jednak, zanim to nastąpiło, mieliśmy okazję przejeżdżać przez Słowację, Węgry, Serbię i Macedonię. Następnego dnia dotarliśmy do pierwszego celu na trasie wycieczki - Kalambaki, niewielkiej miejscowości  w północnej Grecji. Trzeciego października, gdy nabraliśmy nowych sił po długiej podróży autobusem,  wyruszyliśmy na zwiedzanie okolicy. Mieliśmy okazję podziwiać zapierające dech w piersiach widoki z masywu górskiego z wiszącymi klasztorami zwanymi Meteorami. Również sami mogliśmyprzekonać się, jak żyli duchowni w dawnych czasach, zwiedzając średniowieczny klasztor pod wezwaniem św. Trójcy.

Później udaliśmy się w podróż do miejsca naszego kolejnego zakwaterowania - Lutrak. Na trasie przejazdu do tego niewielkiego, wypoczynkowego miasta nieopodal Kanału Korynckiego, znalazły się także dwie greckie miejscowości znane nam przede wszystkim z lekcji historii. Pierwszą z nich były Termopile – miejsce  starcia Spartan z perskimi wojskami. Najbardziej zapadła nam w pamięci słynna, kamienna płyta, która po dziś dzień upamiętnia poległych tam obywateli dawnej Sparty.Innym miejscem, które mogliśmy zwiedzać tego dnia były Delfy. Po potędze starożytnego miasta znanego z kultu boga Apollina i jego kapłanki Pytii, przetrwały do naszych czasów jedynie ruiny, które mogliśmy podziwiać podczas zwiedzania tego miejsca.

Jednym z ciekawszych miejsce, które mogliśmy odwiedzić podczas wycieczki, była stolica Grecji – Ateny. Pierwszym celem naszej całodniowej wycieczki był słynny Akropol, na którym wznosi się najbardziej rozpoznawalna budowla grecka –Partenon. Byliśmy pod wrażeniem tej monumentalnej budowli, będącej niegdyś świątynią patronki miasta – bogini Ateny. Zachwyciły nas także inne starożytne budowle pochodzące z tego okresu. Mogliśmy również  zobaczyć bardziej nowoczesną część greckiej stolicy; zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza na placu Sindagma oraz Stadion Nowożytnych Igrzysk Olimpijskich. Czas wolny wykorzystaliśmy na zakup pamiątek.

Na naszej trasie wycieczkowej po Grecji znalazły się także starożytne miasta na Peloponezie. Były to Epidauros, znane z najlepiej zachowanego teatru greckiego i kultu boga Asklepiosa oraz Mykeny z Grobem Agamemnona i Skarbcem Atreusza.

Podczas wycieczki towarzyszyła nam zawsze piękna, słoneczna pogoda, która dała możliwość korzystania z plaży w Lutrakach.  Nasz hotel „ Grand Olympic ” znajdował się w niewielkiej odległości od plaży, dlatego dni wolne od zwiedzania mogliśmy przeznaczyć na opalanie i kąpiel w ciepłym Morzu Jońskim. Z nieukrywaną radością przedłużyliśmy sobie wakacje, współczując tym wszystkim, którzy w tym czasie musieli się uczyć.

Jednak to, co dobre szybko się kończy. Po tygodniu wróciliśmy do Polski pełni nowych wrażeń oraz opaleni śródziemnomorskim słońcem. Każdy z nas na pewno na długo zapamięta chwile spędzone razem w Grecji.