Login

I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku

Witamy wszystkich na stronie!

Witamy wszystkich bardzo serdecznie na stronie internetowej I LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku, szkoły o bogatej tradycji i ciekawej historii! Czytaj więcej...

Wirtualny spacer

Wejdź tutaj i pospaceruj po wirtualnych korytarzach naszej szkoły!

Polub nas na Facebooku!

Zapraszamy wszystkich do kliknięcia Lubię To! na stronie naszego liceum na portalu społecznościowym Facebook.

Sprawdź aktualny plan lekcji!

Już jest opublikowany na stronie nowy plan lekcji na obecny rok szkolny!

Najlepsze liceum w Sanoku wg Ogólnopolskiego Rankingu Perspektyw w latach:

1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

Rekrutacja uzupełniająca

W wyniku rekrutacji uzupełniającej do szkoły mogą zostać przyjęci absolwenci gimnazjów, których nazwiska znalazły się poza listą zakwalifikowanych do przyjęcia wygenerowaną przez elektroniczny system naboru.

Rodzice absolwentów biorących udział w rekrutacji uzupełniającej składają w sekretariacie szkoły wypełniony ujednolicony formularz podania z prośbą o ponowne rozpatrzenie kandydatury dziecka.

Wzór formularza jest dostępny w sekretariacie i na stronie internetowej szkoły. Dokładne informacje znajdują się w Statucie Liceum (§ 46, str. 34).

1. Statut liceum,

2. Podanie.

Regulamin konkursu kulinarnego

Regulamin konkursu kulinarnego.

  1. Organizatorzy i uczestnicy.

Nauczyciele j. francuskiego z I LO im. KEN w Sanoku pod patronatem Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Francuskiego Prof-Europe

Konkurs skierowany jest do uczniów, którzy uczą się j. francuskiego oraz uczniów z Francji.

 

  1. Temat i formy prezentacji.

 

Przygotowany przepis na sałatkę (podzielony na 10 poleceń) odczytują Francuzi wg kolejności wylosowanych numerków, kierując polecenia do swoich kolegów z Polski.

  1. Cele konkursu.

promowanie nauki j. francuskiego

zachęcanie uczących się do kreatywnosci i współpracy miedzynarodowej

ukazanie, że francuski może być nauczany poprzez zabawę

motywowanie do nauki poprzez dowartościowanie kompetencji uczących się

 

  1. Miejsce i czas.

Konkurs będzie miał miejsce w I LO w Sanoku w s. nr 21 16 maja 2013 od 11.35 do 12.20

Udział należy zgłosić najpóźniej do godz.8.50 w dniu 16 maja 2013. Liczba miejsc jest ograniczona.

Kolejność wykonywania poleceń będzie ustalona poprzez losowanie.

 

  1. Jury i nagrody

Jury złożone z nauczycieli j. francuskiego i nauczycielki z Francji zdecyduje o przyznaniu nagrody na podstawie kryteriów przedstawionych w punkie 6. Nagrody otrzyma para : uczeń polski, który bezbłędnie wykonał polecenie i opisał wykonaną czynność oraz Francuz, który czytał polecenie z przepisu i ewentualnie upraszczał je.

  1. Kryteria ewaluacji 

Liczba punktów ujemnych

( od wyjściowych 10)

0

1

2

3

4

5

Całość

Rozumienie

 

 

 

 

 

 

 

Poprawność i płynność wypowiedzi

 

 

 

 

 

 

 

 

Grecja

Nasza Wielka Grecka Wycieczka

W pierwszym tygodniu października grupa uczniów klas drugich z I LO w Sanoku wraz z nauczycielami sprawującymi opiekę: panią profesor Małgorzatą Szybiak oraz panami profesorami Ireneuszem Stawarzem i Dariuszem Gaździkiem wyruszyła na długo oczekiwaną wycieczkę do Grecji organizowaną przez biuro turystyczne „ Vistur ” pana Zbigniewa Dufrata.

Wyruszyliśmy pierwszego października z Sanockiego Okęcia. Wszystkim dopisywały humory. Z niecierpliwością wyczekiwaliśmy przekroczenia greckiej granicy. Jednak, zanim to nastąpiło, mieliśmy okazję przejeżdżać przez Słowację, Węgry, Serbię i Macedonię. Następnego dnia dotarliśmy do pierwszego celu na trasie wycieczki - Kalambaki, niewielkiej miejscowości  w północnej Grecji. Trzeciego października, gdy nabraliśmy nowych sił po długiej podróży autobusem,  wyruszyliśmy na zwiedzanie okolicy. Mieliśmy okazję podziwiać zapierające dech w piersiach widoki z masywu górskiego z wiszącymi klasztorami zwanymi Meteorami. Również sami mogliśmyprzekonać się, jak żyli duchowni w dawnych czasach, zwiedzając średniowieczny klasztor pod wezwaniem św. Trójcy.

Później udaliśmy się w podróż do miejsca naszego kolejnego zakwaterowania - Lutrak. Na trasie przejazdu do tego niewielkiego, wypoczynkowego miasta nieopodal Kanału Korynckiego, znalazły się także dwie greckie miejscowości znane nam przede wszystkim z lekcji historii. Pierwszą z nich były Termopile – miejsce  starcia Spartan z perskimi wojskami. Najbardziej zapadła nam w pamięci słynna, kamienna płyta, która po dziś dzień upamiętnia poległych tam obywateli dawnej Sparty.Innym miejscem, które mogliśmy zwiedzać tego dnia były Delfy. Po potędze starożytnego miasta znanego z kultu boga Apollina i jego kapłanki Pytii, przetrwały do naszych czasów jedynie ruiny, które mogliśmy podziwiać podczas zwiedzania tego miejsca.

Jednym z ciekawszych miejsce, które mogliśmy odwiedzić podczas wycieczki, była stolica Grecji – Ateny. Pierwszym celem naszej całodniowej wycieczki był słynny Akropol, na którym wznosi się najbardziej rozpoznawalna budowla grecka –Partenon. Byliśmy pod wrażeniem tej monumentalnej budowli, będącej niegdyś świątynią patronki miasta – bogini Ateny. Zachwyciły nas także inne starożytne budowle pochodzące z tego okresu. Mogliśmy również  zobaczyć bardziej nowoczesną część greckiej stolicy; zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza na placu Sindagma oraz Stadion Nowożytnych Igrzysk Olimpijskich. Czas wolny wykorzystaliśmy na zakup pamiątek.

Na naszej trasie wycieczkowej po Grecji znalazły się także starożytne miasta na Peloponezie. Były to Epidauros, znane z najlepiej zachowanego teatru greckiego i kultu boga Asklepiosa oraz Mykeny z Grobem Agamemnona i Skarbcem Atreusza.

Podczas wycieczki towarzyszyła nam zawsze piękna, słoneczna pogoda, która dała możliwość korzystania z plaży w Lutrakach.  Nasz hotel „ Grand Olympic ” znajdował się w niewielkiej odległości od plaży, dlatego dni wolne od zwiedzania mogliśmy przeznaczyć na opalanie i kąpiel w ciepłym Morzu Jońskim. Z nieukrywaną radością przedłużyliśmy sobie wakacje, współczując tym wszystkim, którzy w tym czasie musieli się uczyć.

Jednak to, co dobre szybko się kończy. Po tygodniu wróciliśmy do Polski pełni nowych wrażeń oraz opaleni śródziemnomorskim słońcem. Każdy z nas na pewno na długo zapamięta chwile spędzone razem w Grecji.

Zobacz zdjęcia.

I Regulamin konkursu na najlepiej zaprezentowany skecz po francusku

I Regulamin konkursu na najlepiej zaprezentowany skecz po francusku.

  1. Organizatorzy i uczestnicy.

Nauczyciele j. francuskiego z I LO im. KEN w Sanoku pod patronatem Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Francuskiego Prof-Europe

Konkurs skierowany jest do uczniów, którzy uczą się j. francuskiego oraz uczniów z Francji.

  1. Temat i formy prezentacji.

Przewidziana jest prezentacja 3 krótkich skeczy, po uprzednim ćwiczeniu wymowy i intonacji z rodowitym Francuzem.

  1. Cele konkursu.

promowanie nauki j. francuskiego

zachęcanie uczących się do kreatywnosci i współpracy miedzynarodowej

przybliżenie humoru francuskiego

ukazanie, że francuski może być nauczany poprzez zabawę

motywowanie do nauki poprzez dowartościowanie kompetencji uczących się

  1. Miejsce i czas.

Konkurs będzie miał miejsce w I LO w Sanoku w s. nr 21 16 maja 2013 od 10.10 do 11.35

Udział należy zgłosić najpóźniej do godz.8.50 w dniu 16 maja 2013. Liczba miejsc jest ograniczona i zależy od liczby osób wystepujących w skeczu.

Każdy z uczestników może brać udział w jednym skeczu

Kolejność przedstawień będzie ustalona poprzez losowanie.

  1. Jury i nagrody

Jury złożone z nauczycieli j. francuskiego i nauczycielki z Francji zdecyduje o przyznaniu nagrody na podstawie kryteriów przedstawionych w punkie 6. Nagrody otrzyma para uczeń polski, który najlepiej odegrał swoją rolę i Francuz, który z nim ćwiczył.

  1. Kryteria ewaluacji

 

Liczba punktów (od 0 do max. 5 p.)

0

1

2

3

4

5

Całość

Ogólne wrażenie artystyczne

 

 

 

 

 

 

 

Oryginalność formy przedstawienia

 

 

 

 

 

 

 

Wartości językowe

- płynność wypowiedzi

- wymowa, intonacja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sachsen-Anhalt

Wyjazd studyjny do Sachsen-Anhalt (Magdeburg, Zethlingen, Salzwedel)

Dzień 1.

Pierwsze zdanie zawsze jest najtrudniejsze. Po wyczerpującej podroży dotarliśmy do Zethlingen. Padaliśmy ze zmęczenia, ale na szczęście wzięliśmy udział w licznych grach integracyjnych.

Dzień 2.

Następnego dnia uczestniczyliśmy w zajęciach integracyjnych w ramach tak zwanej pedagogiki przeżycia. Koncepcja ta opiera się na takim podziale zadań, który uwzględnia konieczność brania odpowiedzialności za uczestników, borykających sie ze słabościami. Dowiedzieliśmy sie, jak ważne jest  wzajemne zaufanie.

Dzień 3.

We wtorek pojechaliśmy do Magdeburga, żeby zapoznać sie z działalnością parlamentu kraju związkowego Sachsen-Anhalt. Podczas naszego spotkania dowiedzieliśmy sie wiele na temat codziennych spraw i mogliśmy zaspokoić swoją ciekawość, zadając pytania. Byliśmy zachwyceni gościnnością i otwartością polityków. Spacer po mieście pod przewodnictwem Ebenhardta Seiferta był niesamowitą okazją do poznania tajemnic Magdeburga. Wieczorem urządziliśmy ognisko, podczas którego tańczyliśmy razem, śpiewaliśmy i cieszyliśmy sie swoim towarzystwem.

Dzień 4.

Czwartego dnia udaliśmy sie na wycieczkę do Berlina. Mieliśmy okazje zwiedzić znane na całym świecie zabytki. Na każdym kroku widoczne były ślady historycznego Berlina. Po zjednoczeniu obydwu państw niemieckich Berlin przeszedł istotna przemianę. Stal sie miastem o światowej renomie i cieszy sie niesłabnącą popularnością nawet wśród jego rodowitych mieszkańców. Nasz kierowca był genialny ! Wieczorem przybyli do nas z wizyta przedstawiciele Junge Union na czele z Uwe Harmsem - przewodniczącym okręgu struktur CDU na terenie powiatu Altmark. Goście odnieśli sie nie tylko do kwestii politycznych, lecz również podzielili sie z nami swoimi przemyśleniami na temat bardziej przyziemnych spraw.

Dzień 5.

Piaty dzień naszego pobytu w Niemczech spędziliśmy w Salzwedel. Pierwsza atrakcje stanowił ..., który pozwolił nam jeszcze raz poczuć sie dziećmi. Dalszym punktem programu było zwiedzanie starówki Salzwedel. Przewodnicy mile nas zaskoczyli zaproszeniem do cukierni, w której mieliśmy okazje przyjrzeć się sie procesowi wyrobu tradycyjnych Baumkuchen, znanych w Polsce jako sękacze.

 

Wyjazd umożliwił nam poznanie Niemiec z zupełnie innej perspektywy. Pobyt w Sachsen Anhalt był znakomitą okazją do poszerzenia wiedzy na temat współczesnego systemu politycznego Niemiec. Ponadto, nawiązaliśmy sporo wartościowych kontaktów, które bez wątpienia chcielibyśmy pielęgnować. Liczne rozmowy z naszymi niemieckimi gośćmi stanowiły spore wyzwanie, ale jednocześnie przyczyniły sie do naszego rozwoju językowego. Nasi wychowawcy współtworzyli wyjątkową atmosferę i byli wobec nas niezmiernie otwarci.

 

TAG 1

Der erste Satz ist immer der  schwierigste. Nach einer anstrengenden Reise kamen wir in Zethlingen an. Wir waren todmüde. Glücklicherweise nahmen wir an zahlreichen Kennenlernenspielen teil.

 

TAG 2

Am nächsten Tag beteiligten wir uns an den Integrationsspielen im Rahmen der sogenannten Erlebnispädagogik. Das Konzept bestand darin, dass jeder eine bestimmte Aufgabe hatte und sich zumal um die anderen, die als Behinderte galten, kümmern musste. Wir lernten Vertrauen zueinander haben und Rücksicht aufeinander  nehmen.

 

TAG 3

Am Dienstag fuhren wir nach Magdeburg, um dort die Tätigkeiten des Landtages von Sachsen- Anhalt kennenzulernen. Während unseres Treffens erfuhren wir viel Interessantes über die alltäglichen Angelegenheiten und konnten die Fragen offen stellen. Wir waren von der Gastfreundschaft und Offenheit der Politiker sehr begeistert. Die von Eberhardt Seifert durchgeführte Stadtführung war außergewöhnlich und ließ uns die Geheimnisse von Magdeburg genießen. Am Abend machten wir ein Lagerfeuer, während dessen wir zusammen tanzten, sangen und viel Spaß hatten.

 

TAG 4

Am vierten Tag unternahmen wir eine Fahrt rund um Berlin. Wir hatten den Anlass, weltbekannte Sehenswürdigkeiten zu besichtigen. Den Spuren der Geschichte konnte man auf Schritt und Tritt begegnen. Nach der Wende änderte sich Berlin wesentlich. Es wurde zur Weltmetropole und erfreut sich einer großen Beliebtheit auch bei den Einheimischen.  Unser Busfahrer war geil! Am Abend besuchten uns die Vertreter der Jungen Union und der Kreisvorsitzende der CDU Uwe Harms. Unsere Gäste behandelten nicht nur politische Probleme, sondern auch führten mit uns Gespräche über alltägliche Themen.

 

 

 

TAG 5

Am Donnerstag begaben wir uns nach Salzwedel. Als die erste Attraktion entpuppte sich der Märchenpark, wo wir uns noch einmal wie Kinder fühl en konnten. Der Ausflug wurde mit der Besichtigung der Salzwedeler Altstadt verbunden. Die Gruppenleiter bereiteten uns viel Freude, indem sie uns zum Besuch in einer Bäckerei einluden. Dort hatten wir die Gelegenheit, die Herstellung der köstlichen traditionellen  Baumkuchen mitzuerleben.

 

            Deutschland konnten wir aus einer ganz anderen Perspektive betrachten. Von dem Aufenthalt in Sachsen- Anhalt profitierten wir wesentlich, indem  wir nun einen besseren Einblick in das politische System Deutschlands haben. Außerdem schlossen wir viele Kontakte, die wir zweifellos pflegen werden. Zahlreiche Gespräche mit den deutschen Gästen waren für uns eine tatsächliche Herausforderung, leisteten aber einen gewissen Beitrag zur Verbesserung unserer Sprachkenntnisse. Die Betreuer sorgten für eine angenehme Atmosphäre während unseres Aufenthaltes und waren uns gegenüber sehr offen. 

Podkategorie