Login

Witamy wszystkich na stronie!

Witamy wszystkich bardzo serdecznie na stronie internetowej I LO im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku, szkoły o bogatej tradycji i ciekawej historii! Czytaj więcej...

Wirtualny spacer

Wejdź tutaj i pospaceruj po wirtualnych korytarzach naszej szkoły!

Polub nas na Facebooku!

Zapraszamy wszystkich do kliknięcia Lubię To! na stronie naszego liceum na portalu społecznościowym Facebook.

Sprawdź aktualny plan lekcji!

Już jest opublikowany na stronie nowy plan lekcji na obecny rok szkolny!

  

Najlepsze liceum w Sanoku wg Ogólnopolskiego Rankingu Perspektyw w latach:

1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009,

2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 

 

Kurs w Dublinie

Irlandczycy uważają, że herbata jest dobra na wszystko i jeśli Ci nie pomoże to gorzej być nie może. Często używają słowa „wee” (tyci) i są szalenie gościnni. Lubią niepoprawny czarny humor i są pesymistami. Na przykład, pewien pisarz irlandzki, który uznał edukację za rzecz zachwycającą, przewrotnie przypominał, że tego co warto wiedzieć, nie da się nauczać.

W ramach projektu PO WER, w kraju bardów i skrzatów, gościł pan Patryk Nisiewicz. Miał okazję zweryfikować te i inne irlandzkie stereotypy, a przede wszystkim dowiedzieć się, jak wygląda edukacja europejska i jak nauczać skutecznie tego, co warto wiedzieć.

Zgodnie z założeniami projektu: „Nauczyciele I LO w Sanoku rozwijają kompetencje twórcze, cyfrowe i językowe” kurs w Dublinie był niezwykle intensywny. Obejmował naukę języka angielskiego, metodykę CLIL – zintegrowanego nauczania przedmiotu i języka, oraz nauczanie czterech kompetencji kluczowych: komunikacji, kolaboracji, kreatywności i krytycznego myślenia.

W pierwszym tygodniu, trenerzy kursu prowadzili zajęcia rozwijające umiejętności językowe uczestników, a także przedstawili elementy metody CLIL, techniki nauczania przedmiotu w języku obcym i zasoby internetowe przydatne w prowadzeniu lekcji metodą CLIL.

Drugi tydzień poświęcony był kompetencjom kluczowym. Uczestnicy kursu poznawali ćwiczenia na budowanie inteligencji społecznej i emocjonalnej w klasie. Dyskutowali nad pułapkami wdrażania czterech kompetencji kluczowych oraz omówili wspieranie innych umiejętności służących poprawie życia, takich jak: ciekawość, pewność siebie, troskliwość i współpraca. Wbrew sugestii sceptyka Oskara Wilde’a pan Patryk Nisiewicz przekonał się, że współczesna szkoła nie tyle może, co wręcz musi nauczać tego, co warto przyswoić na całe życie.

TAK, MAMY TO!!!

WSPÓŁPRACUJEMY

W RAMACH PROGRAMÓW


 

SPEKTRUM DZIAŁAŃ

CHARYTATYWNYCH

 

ROZRYWKOWYCH

I PROMOCYJNYCH